onsdag 16 februari 2011

Värm mitt hjärta

Rut och Sveas husse älskar att bygga banor till dem. Och möblera om deras bur och uteplats. Vet inte om det påminner mig mest om lego eller dockskåp, men han har roligt och de blir stimulerade. Det senaste är att han har kommit på en lösning så att de får ta en mycket större del av lägenheten, nämligen halva vardagsrummet. Från deras uteplats löper nu en tunnel (för katter, tror jag), som leder till mattan i vardagsrummet där de har alla tänkbara bekvämligheter. Toalett, matplats, tunnel, vattenhål, hinder, sköna filtar och ett utkikstorn. Ni må tro att de är lyckliga. Och det värmer mitt hjärta.

3 kommentarer:

tiger sa...

haha vad sött. och underbart för krypvarelserna (dom där sprattlande benen måste bli glada över sprattelutrymmet :)

Therese sa...

Just nu sitter de och piper och vill ha sin frukostgurka. Bäst jag går och ger dem det.

Tiger sa...

så klart :)
vad är det för fröer som kom?
kraam!