måndag 7 februari 2011

Dockskåp

Jag älskar att titta in i andras liv. Har alltid gjort. När min familj var på semestrar när jag var yngre brukade jag se ut någon familj och ägna hela semestern till att hitta på historier om dem. Jag minns flera av dem fortfarande. Idag ägnar jag mig mer åt att fönstertitta (fast på avstånd förstås). Jag har en granne som har fasligt tjusiga klistermärken på sina kakelplattor i köket, jag har en annan som definitivt har gröna fingrar. Och trots att jag drömmer om att att bo ensligt på landet, är det så rogivande att se ett tänt ljus hos en granne när jag ska somna.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Jag tycker också det kan vara lite mysigt att bara kika in och föreställa sig vad det är för familj som bor innanför fönstret. Lite fantasi kan skapa det mesta...

Therese sa...

Ja, visst är det så. Och jag har alltid haft drösvis av den varan. En blogg är faktiskt lite samma sak för mig, jag kan läsa om någon, för mig helt främmande, utan att egentligen lämna några större avtryck. Men det är också mycket därför jag skaffade en blogg, för att kunna bjussa tillbaka lite.