måndag 11 april 2011

Underbara vår

Vårtecken idag:
- Massor med tussilago (som jag tycker ser ut om en fulare variant av maskrosor)
- Ljusgröna grässtrån
- Inget snö i motionsspåret
- En tuva med vitsippor med STORA knoppar
- Julrosor i en rabatt
- Att det blev så varmt att tungan hängde på hunden och jag skalade av mig plagg efter plagg
- Bobbycaren har åkt fram hos grannen
- BLÅSIPPOR (jag satte mig ner på knä och pussade den första jag såg)
- Hunden premiärdoppade sig i en göl av smältvatten
- Balkongdörren står på vid gavel utan att det blir kallt
- Jag har ätit pastasallad för första gången i år
- Allt grus är bortsopat

För övrigt morrar jag över att inte ha en kamerasladd till min mobil och i övrigt ingen kamera alls, håll tillgodo med några foton på blåsippor i en annan del av Sverige så länge (och visst ser det ut som små korn av strösocker på spröten?): http://theresegrona.blogspot.com/2011/04/sinnesro.html

Inga kommentarer: