tisdag 5 april 2011

Checkpoint Charlie

Jag tror jag skriver sämre inlägg ju mer sällan jag skriver. Men jag kör en snabbgenomgång av vad som har hänt sedan senast. Av någon anledning blir det kortslutning i min hjärna av att vilja skriva om något som händer nu om jag inte berättar om det som har hänt innan först. Känns lite som något det är okej att ett barn tycker, men knappast en vuxen.

Checklista:
- Tentaskrivande
- Maginfluensa
- Värk från yttre rymden
- Gråt och tandagnissel över tentan
- Tenta godkänd
- Ångest över valet av utbildning
- Massor med trevligt och glatt skitsnack
- Middag med trevliga kursare efter tentainlämning
- Pepp på ny kurs
- Fest med kursare
- Yoga
- Vårstädning
- Tvättning
- Diskning av Mount Everest-diskhög
- Burbyte gånger flera
- Omplantering av krukväxter
- Frisering av växter
- Vinst i frölotteri på Landet Krokus
- Plantering av fröer inför sommarens balkongodling
- Kursstart i ekologisk odling
- Inspiration till keramiken
- Inköp av vårens första glass
- Plantering av vårkruka (påsklilja och penséer)
- Vila
- Tittat på trädgårdsprogram och inspirerats
- Cyklat till skolan utan vantar (och viktigare - utan att frysa) kl 7.30
- Sett scilla, krokus, tussilago och gröna knoppar
- Sett Rut och Svea massakera en stackars videgren
- Plockat nya videgrenar att sätta i vas
- Tagit undan de rödaste detaljerna och satsar på ljusa vårfärger
- Insett att vi har mycket blåbär i frysen sedan bärplockningen i höstas och gjort en blåbärspaj
- Satt en surdeg
- Allergitestats
- Bestämt oss för att flytta

Imorgon ska jag ta fram sommarkläderna. Har du orkat läsa hit är du lite galen. Men du har gott sällskap. ;)

3 kommentarer:

Tiger sa...

är mkt galen men inte på grund av läsningen av text ;)

saknar dig fining <3

Fröken Grön sa...

Jag är också lite koko, men ack vad det är härligt!
Känns ändå som mer bra saker än trista saker på din digra lista, - gott!
/Anna-Karin

Johanna sa...

Lite galen kanske, men vad många härliga saker du hunnit med =9